۱۴ آذر ۱۳۸۹

اهدای جایزه آزادی آکادمیک به شورای دفاع از حق تححصیل


انجمن مطالعات خاورمیانه (MESA) جایزۀ سالانۀ آزادی آکادمیک خود برای سال 2010 را به شورای دفاع از حق تحصیل (ACRE) تقدیم کرد.
این انجمن در بیانیه ای مطبوعاتی که در روز یک دسامبر منتشر کرد اعلام کرد که این جایزه به خاطر نقش مهم شورای دفاع از حق تحصیل در مبارزۀ دانشجویان و استادان ایرانی برای دفاع و پاسداری از حق تحصیل علی رغم آزارها و فشارهای شدید وارده، از این شورا تقدیر می کند.
 MESA جایزۀ آزادی آکادمیک خود را هر ساله به فرد یا سازمانی در خاورمیانه، شمال آفریقا یا آمریکای شمالی که تلاشی چشمگیر در راستای دفاع از آزادی آکادمیک انجام داده است، اهدا می کند. برخی از برندگان پیشین این جایزه شامل افراد و سازمانهای زیر می باشد:
رادوان زیاده، موسس و مدیر مرکز مطالعات حقوق بشر داماسکوس؛ گیشا، یک سازمان حقوق بشری که برای حفظ آزادی جنبش فلسطینیان در اسراییل تأسیس شده است؛ و دکتر سعد اسکندر، مدیر کتابخانه و آرشیو ملی عراق، به خاطر مبارزۀ او برای حفاظت از میراث فرهنگی عراق. فهرست کامل برندگان این جایزه در نشانی زیر قرار دارد: http://www.mesa.arizona.edu/excellence/academic_freedom_award_winners.htm
بیانیۀ MESA می افزاید برندۀ امسال، ACRE، در پاییز 2008 توسط گروهی از دانشجویان ایرانی تأسیس شد که ایشان مانند بیش از هزار دانشجوی دیگر، به خاطر فعالیتهاشان در دفاع از دموکراسی، آزادیهای مدنی و حقوق بشر، توسط حکومت از ادامۀ تحصیل محروم شده اند. «شورای دفاع» مبارزه ای را برای افشا و متوقف کردن سیاست دولت در مجازات منتقدانش با محروم کردنشان از دسترسی به تحصیلات بالاتر به راه انداخت.

هیچ نظری موجود نیست: