۲۹ آذر ۱۳۸۹

بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل در حمایت و همراهی از تحصن فعالان جنبش زنان و حقوق بشر در ژنو

نسرین ستوده، محمد نوری‌زاد، آرش صادقی، رضا شهابی و غلامحسین عرشی پنج زندانی سیاسی هستند که دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب را آخرین راه زندانی برای اثبات حق و حقیقت می‌شناسند که وقتی ظلم چهره‌ای سیستماتیک به خود می‌گیرد و بشر از دیدگاه حاکمیت به جایگاه جامدات نزول می‌کند چاره‌ای باقی نمی‌گذارد.

امروز در شرایطی که زندان‌های ایران را نخبگان و فرهیختگان انباشته کرده‌اند، وکیل و موکل هر دو در زندان به سر می‌برند و نادیان آزادی و برابری ترانه خود را برای دیوارهای سیمانی و میله‌های آهنی می‌خوانند، اعتصاب می‌شود فریادی به بلندای تاریخ استبداد که از گلوی اعتصاب‌کنندگان خارج می‌شود. در این میانه هر انجمن و محفلی که در پی احقاق حق خود بود از طعم مهرورزی بی‌نصیب نماند. شورای دفاع از حق تحصیل نیز که در پی احقاق حق تحصیل برای تمام ایرانیان فارغ از هرگونه تبعیض نژادی و عقیدتی تلاش می‌کند بهره‌اش را ازین خان با بازداشت‌ها و احکام سنگین می‌برد.

ضیا نبوی، مجید دری و مهدیه گلرو از دانشجویان محروم از تحصیل و ستاره‌دارهمچنان در بندهای استبداد اسیرند، ضیا نبوی و مجید دری با احکام سنگین زندان در تبعید اکنون در زندان‌های کارون اهواز و بهبهان به سر می‌برند، پیش از این نیز بالغ بر شش تن از فعالین این شورا به بهانه‌های واهی راهی بازداشت شده بودند که پرونده‌هایشان همچنان مفتوح است. از طرفی آرش صادقی، بهاره هدایت، شبنم مددزاده و بیش از هفتاد دانشجوی دیگر همچنان مشق مقاومت می‌کنند.

شورای دفاع از حق تحصیل ضمن حمایت از تحصن هفت فعال جنبش زنان و حقوق بشر در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو آمادگی خود را برای همراهی و همصدایی با ایشان برای رساندن صدای ایرانیان آزادی‌خواه به جهانیان اعلام می‌دارد.


هیچ نظری موجود نیست: